Dag zes - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu Dag zes - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu

Dag zes

Blijf op de hoogte en volg Bianca

13 Maart 2013 | Spanje, Arona

Ik hoor jullie al zeggen, hehe daar is dat verslag dan weer. Nou ik kan jullie vertellen dat ik gister ziek op bed heb gelegen. Ja echt waar.

Voordat we de boot op konden, moesten we 2 uur wachten. Dus Rachel (een engelse) en ik aten nog een croisant en een koffie leche leche. Een soort koffie met veel condenseerde melk ofzo. In iedergeval was het lekker. Na het eten gingen we nog even shoppen. We liepen naar het winkeltje waar ik mijn cavia mok had gekocht. Ik liep weer naar de standaard en keek of ze nog andere dingen hadden. Helaas was alles hetzelfde. Maar ik keek nog eens goed en zag ineens een onderzetter van een cavia! Omg! Die had ik dus de vorige keer over het hoofd gezien. Helaas hadden ze er nog maar 1, maar toch ik heb er een en ben blij! Na het shoppen was het toch echt tijd om naar de boot te gaan.

Ik ben nu voor het eerst op de Eden geweest. Een kleine catamaran boot. Wat ik eigenlijk in me achterhoofd al wist verdrong ik en ik ging gewoon gezellig mee. Tijdens de eerste trip was er niks aan de hand. We hebben veel walvissen gezien maar ook veel dolfijnen bij de Fish Farms. Een geslaagde trip dus en zeker voor de toeristen. En eigenlijk zeker ook voor Rachel en mij, want die kapitein en de andere waren echt super hot xD Ik stuurde Mo ook gelijk een sms met dat ik waarschijnlijk eentje zou meenemen, haha!

In de haven kwamen Rachel en ik erachter dat we vergeten waren de petities te onder tekenen. Een domper dus. Maar we hadden gelukkig de 2e trip nog dus we besloten die 50/50 te doen.

Ja niet dus. Tijdens de trip voelde ik het al opkomen maar ik had zoiets van, ach dat gaat wel weer over. Maar nee hoor, uiteindelijk op de volle zee ging ik hoor. Ik reikte naar zo'n zakje en daar kwam alles in te liggen wat ik die ochtend had gegeten, chocolade ontbijtgranen en een boterham met nutella. En voor de extra smakelijke details het was bruin en warm :P, haha!

Maar goed, ik was dus hondsberoerd en helaas moesten we nog iets minder dan 2 uur. Dus daar zat ik dan, als een witte vaatdoek de horizon in de gaten te houden en suiker naar binnen te werken. Ik moet zeggen geen van allen hielp ook al zeiden ze van wel. Ook al duurde het nog maar een paar uur, voor mij duurde het meer dan 3 uur.

Uiteindelijk kwamen we weer terug in de haven. Ik kreeg nog een knuffel van de 2 hunks en we liepen terug de haven in. Daar was ik nog steeds biberig en draaierig. Gelukkig zat Minca in het café waar we hergroeppeerden, zodat ik even Nederlands kon praten. Want echt als je ziek bent kan je weinig en al helemaal geen andere taal spreken. Na even rustig gezeten te hebben en gezien dat de ene groep al opgehaald werd ging ik met Minca, Rachel en Shavion(?) (lees: sjavon) naar de supermarkt. Ik had enorme trek in eieren en ik moest nog bruin brood en kaas hebben. Bij de kassa accepteerde ze me kaart niet met de ene pinautomaat. Dus ze probeerde de andere en die deed het wel. Maar voor dat ik me pas terug kreeg schreef ze een nummer van me pas over en haalde hem meerdere malen door de kassa heen. Dus ik had zoiets van What the f*ck ben jij nou weer aan het doen. Uiteindelijk kreeg ik toch me pas terug met de mededeling dat alles goed was. Maar ik had een raar gevoel erbij en besloot me rekening te controleren als ik terug in het huis was.

Terug in het café hoefden we gelukkig niet lang te wachten op onze pick up. Ik vertelde Sarah, een beetje de baas van het huis als Ed er niet is, dat het misschien kon zijn dat ik in het vervolg maar op 1 trip kon inplaats van 2. Ze vond het gelukkig niet erg en zou kijken voor een oplossing. Terug in het huis checkte ik inderdaad mijn rekening maar gelukkig was er niet meer afgehaald dan het bedrag dat ik moest betalen. Met nog steeds een kut gevoel ging ik in bed liggen om me wat beter te voelen. Gelukkig na een kwartier voelde ik me al stukke beter.

De enige nog werkende stopcontact was bezet en ik had geen zin om naar boven te gaan, dus ik besloot te gaan lezen. Eindelijk rond een uur of kwart over 7 konden we eten. Ik blijf het zeggen, 7 uur kwart over 7, veel te laat voor een Nederlander xD Maar goed, we aten aardappelpuree met jus en worstjes. Niet erg vullend maar toch erg lekker. Na het eten ging ik weer terug naar mijn kamer om mijn laptop te pakken. Nu moest ik wel naar de Research Room maar dat was voor het werk.

Na de meeting en mijn werk vroeg Mariëtte of ik mee naar de bar wilde waar ze die heerlijke kipsandwiches verkochten. Ik zei dat ik eraan kwam, omdat ik een midweek voor mezelf aan het plannen was in juli. Een soort manegecamping ergens in Drenthe. Maar goed, nadat ik de info op mijn laptop had opgeslagen ging ik terug naar de kamer. Minca was met haar huisgenootjes aan het skypen en Mariëtte stond al klaar. Uiteindelijk was Minca ook klaar en konden we onderweg naar benenden.

Gelukkig waren we nog op tijd, want de bar sloot namelijk 3 kwartier later. We bestelden een bord frietjes voor ons 3en en Mariëtte en ik namen de sandwich. Na het heerlijke eten en het gezellige onderonsje liepen we nog even naar de bank, want ik had cash nodig. En tja toen moesten we weer naar boven lopen, absoluut niet 1 van mijn favo dingen hier. Terug in het huis aangekomen was het al laat en ik besloot alvast mijn tanden te gaan poetsen. Toen het 11 uur (12 uur NL) was feliciteerden we Minca met haar 22 jarige verjaardag. Ja het was immers 12 uur in Nederland. Na de felicitaties zocht ik mijn bed op en las nog een groot stuk in mijn bed. Toen het 12 uur was (1 uur NL) feliciteerden we Minca weer en deden daarna het licht uit om te gaan slapen.

  • 14 Maart 2013 - 21:58

    Mama:

    Wat een smeuïg verhaal weer. Ik vind dat je leuke stukjes schrijft. Je zou schrijfster moeten worden. Prachtig. Jammer dat je zo beroerd bent geworden op de "Eden". Misschien een volgende keer beter. voor de zekerheid kan je cola meenemen als je misselijk wordt. Een slokje cola doet wonderen en daar gaat de misselijkheid van over.
    Nou, nog veel fun met de meiden.

    Kusjes van Pap en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arona

Tenerife

Vrijwilligerswerk doen bij de Atlantic Whale Foundation
www.whalenation.org

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dag veertien

20 Maart 2013

Dag dertien

19 Maart 2013

Dag twaalf

18 Maart 2013

Dag elf

17 Maart 2013

Dag tien
Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 6571

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: