Dag negen - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu Dag negen - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu

Dag negen

Blijf op de hoogte en volg Bianca

16 Maart 2013 | Spanje, Arona

Oke, vandaag was het dus tijd om naar Siam Park te gaan. Europa's grootste waterpark.

Ik stond vroeg op want we zouden de bus van half negen nemen. Alles verliep lekker op rolletjes en we kwamen zelfs voor openingstijd aan bij Siam Park. Gelukkig hoefden we niet lang te wachten en konden we naar binnen. De regel is daar, dat je geen eten en drinken behalve water mee mag nemen. Waarom? Omdat ze geen speciale picknickplaatsen daarvoor hebben. Nou bullshit, want overal staan leunstoelen en parasols, genoeg plek dus. Het is gewoon een goedkope reden om eigenlijk te zeggen dat je verplicht bent om daar eten te kopen.

Na onze belangrijke spullen op te hebben geborgen in ee kluisje liepen we naar het namaak strand om daar onze plekken uit te zoeken. Omdat we zo vroeg waren hadden keus genoeg. We legden onze spullen neer en liepen naar de eerste glijbaan. Nouja blijbaan.. Zeg maar de Tower of Power. Oftewel de hoogste en stijlste achtbaan van heel dat park. De vorige keer dat ik hier was, ging ik er ook al in en toen scheet ik ook alle kleuren van de regenboog xD

Nu was het zo dat ik nog helemaal droog was en het water daar is dus ijskoud. Dus ik ging daar bij de ingang van de glijbaan liggen en kreeg echt zo'n shockmoment. Ik begon een beetje te hyperen en die man vroeg gelijk of het goed ging. Ik zei dat het door het koude water kwam en na een paar ademteugen ging het weer beter. Hij hielp me met het lighouding en uiteindelijk kreeg ik het sein dat ik kon gaan. Poe daar ging ik weer! En echt binnen 5 seconden ben je weer beneden. Je gaat tijdens de val ook nog horizontaal door een bassin met haaien maar daar merk je geen ene rot van, omdat je met een rotvaart naar beneden glijd.

Beneden aangekomen werd ik als een kanonskogel dat zwembad in gelanceerd en was ik gelijk weer klaar wakker. De anderen stonden op me te wachten (allemaal engelsen) en we liepen weer verder naar een andere glijbaan. De volgende was er 1 dat je met z'n vieren op een grote opblaasband moest. Dan ging je door donkere tunnels en ook in een soort trechter. De rest van die dag gingen we in soortgelijk glijbanen en zwommen we ook nog in het water van het namaakstrand.

Hadden de hele tijd mooi weer, zonnig, warm maar op het laatst wat meer wind. Een half uur voor sluitingstijd verlieten we het park en gingen we met de gratis bus van Siam Park terug naar Los Christianos. Weer terug aangekomen bij het busstation hadden we nog een half uur voordat onze bus naar Arona zou gaan, dus we bestelden nog wat te drinken en genoten nog van de namiddag zon.

De bus vertrok en we gingen weer terug naar boven. Boven aangekomen was het mistig en koud. Echt heel vreemd, als je alleen maar zon en warmte gewend ben in Tenerife. Mariëtte zei dus dat we letterlijk in de wolken liepen. Ik ging daarna douchen en tijdens het douchen vroeg Mariëtte of ik weer mee wilde gaan naar de bar beneden. Ik stemde in en deed een lange broek en een vest aan. Toen we naar buiten liepen voelde we echter regen uit de lucht vallen en liepen we weer naar binnen om een jas te pakken.

Het was moeilijk te bevatten tijdens het lopen door de wolken maar het was echt waar, het regende in Tenerife. Dat had ik de vorige keer helemaal niet meegemaakt. Zeiknat kwamen we dus in het café aan waar de serveerster gelijk onze vaste recept ging klaarmaken. Tijdens het wachten keken we naar een voetbalwedstrijd. Ik dacht dat het Real Madrid tegen Milaan was. Real Madrid scoorde een 5-2 en inplaats van het idiote gejuich dat wij Nederlanders altijd doen, bleven hun gewoon rustig zitten en gaven ze elkaar een boks of sloegen ze op elkaars schouder. Nou daar stond ik echt paf van zeg. Zo kan het dus ook. Niet veel later ariveerden ons eten en gezellig kletsend aten we ons eten.

Na meer dan een uur verlieten we het café en gingen terug naar boven. De wolken waren weer weg zo ook de regen, gelukkig. Terug in het huis waren velen zich aan het indrinken en aan het wachten op de bestelde taxies. Ik had geen zin en bleef met een paar andere en Mariëtte in het huis achter. Samen keek ik met haar nog Lord of The Rings en ben ik pas om kwart voor 3 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arona

Tenerife

Vrijwilligerswerk doen bij de Atlantic Whale Foundation
www.whalenation.org

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dag veertien

20 Maart 2013

Dag dertien

19 Maart 2013

Dag twaalf

18 Maart 2013

Dag elf

17 Maart 2013

Dag tien
Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 6546

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: