Dag dertien - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu Dag dertien - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu

Dag dertien

Blijf op de hoogte en volg Bianca

20 Maart 2013 | Spanje, Arona

Paardendag vandaag! Oh man, had er echt veel zin in, eindelijk weer eens in het zadel zitten na zo'n lange tijd. De wekker ging vroeg, om 6:55, we zouden om half 8 wegaan. Rond die tijd zaten we ook in de auto onderweg naar de manege.

Het meisje dat ons zou brengen wist de weg niet en wij, Mariëtte en een engels meisje Emily ook niet. Wat we wel wisten was dat het dicht bij Puerto Colon was. Dus wij gingen onderweg, met Mariëtte voorin. Zij was er eens eerder geweest, misschien wist ze de weg nog. Na wat rond gereden te hebben kwamen we uiteindelijk aan bij de manege, wat uiteindelijk een school bleek te zijn.

Niet veel later kwam ook de vrouw die ons die dag zou begleiden. Ze zei dat we alleen de drollen uit de stal hoefde te halen. Dus Mariëtte en ik gingen aan de slag, terwijl Emily mee ging helpen met voeren. Gelukkig waren het niet veel stallen, want al snel werd het warmer.

Nadat de stallen klaar en alle paarden gevoerd waren gingen we even zitten om te rusten. Ik dronk wat water en smeerde mij goed in met zonnebrand creme. De vrouw die ons begeleide had zelf een prive les, dus wij konden een paar paarden gaan borstelen. Later bleek dat dus de paarden te zijn waar we op gingen rijden. Mariëtte had een bruine, pony. Emily een soort breed trekpaard. En ik had een merrie van 18 jaar oud genaamd Milly, een bonte. Een stalmeisje genaamd Jerry kwam ons helpen en vertelde dat zij ons vandaag zou begeleiden. Het poetsen was klaar dus de zadels konden erop. Jerry hoefde mij niet te helpen, ik wist het gelukkig wel. Niet veel later stegen we op en reden we langzaam achter Jerry en haar merrie aan.

We reden stapvoets door de bananenplantages. Wat een uitzicht is dat zeg, echt groot gewoon. Op geasfalteerde stukjes gingen we een beetje draven. Ik moest er even weer inkomen, maar al snel zat ik weer in het ritme. Op een lang stuk gingen we draven tot opeens Milly een soort sprongetje maakte. Gelukkig bleef ik zitten en had haar snel weer in de hand. Blijkbaar vond ze het weer heerlijk om buiten te zijn. Onderweg maakten we ook nog foto's en keken rond. We zagen de bananenbomen, avocadobomen, sinaasappelbomen en mangobomen, echt super grappig om nu te zien waar al dat fruit van de AGF afdeling dus vandaan komt. Erg interressant.

Na een lange trip liepen we naar de buitenbak. Jerry had me al gewaarschuwd dat ik Milly hard moest aanpakken in de bak, omdat ze anders niet vooruit te branden was. Nou en gelijk had ze, ik moest echt moeite doen om haar in galop te zetten. Marëtte racete soms langs me en dan ging Milly er dan toch maar achteraan. Ik denk dat ik in totaal maar twee rondjes heb gegaloppeerd. Maar toch, ik heb weer gereden, dus ik was sowieso al blij. Niet veel later reden we terug naar de stallen. Daar haalden we alles van de paarden af en brachten ze weer terug naar de stal. Mariëtte belde daarna naar het huis om ons op te komen halen. De auto kwam 5 minuten later al aan. Het bleek dus dat ze de auto hadden omgeruild voor een andere. Gelukkig maar want de vorige rammelde, maakte herrie en de remmen maakte een vreselijk krakend geluid.

Ze namen ons dus mee en we reden terug naar huis. Toen we terug in het huis waren zag ik dat het pas half 2 was. Ik ging na Mariëtte douchen en begon toen aan het inruimen van me koffer. Echt niet te geloven wat ik allemaal mee heb genomen. Ik heb maar een paar kledingstukken niet gedragen, maar toch, het wordt toch weer een klus om het weer allemaal in te pakken. Na wat spulletjes, die ik toch niet meer ga gebruiken, in mijn koffer gelegd te hebben ging ik de keuken in om tosti's te maken. Ik maakte er twee en maakte daarbij gelijk mijn kaas op. Er ligt nu alleen nog een pakje met kleine wienerworstjes en een toetje, maar die eet ik morgen wel. Wat ik ga doen morgen, weet ik nog niet. Hopelijk blijf ik thuis en anders ga ik mee met de boten. Ik hoor dat vanavond allemaal wel bij de meeting. Wat ik de rest van de dag nog ga doen? Ik denk zoveel mogelijk mijn koffer inpakken, van het uitzicht nog genieten, zoveel mogelijk zonlicht in mijn koffer proppen en nog wat spelletjes spelen. Ik denk dat ik zo wel de dag doorkom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arona

Tenerife

Vrijwilligerswerk doen bij de Atlantic Whale Foundation
www.whalenation.org

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dag veertien

20 Maart 2013

Dag dertien

19 Maart 2013

Dag twaalf

18 Maart 2013

Dag elf

17 Maart 2013

Dag tien
Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6561

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: