Het laatste avondmaal - Reisverslag uit Gunderath, Duitsland van Bianca - WaarBenJij.nu Het laatste avondmaal - Reisverslag uit Gunderath, Duitsland van Bianca - WaarBenJij.nu

Het laatste avondmaal

Blijf op de hoogte en volg Bianca

08 Augustus 2019 | Duitsland, Gunderath

Vandaag wilde ik dus de toerist uit gaan hangen en wat stadjes bezoeken. Na een fijn ontbijt, bleef ik nog even zitten om op internet te zoeken naar een leuk plaatsje. Uiteindelijk kwam ik bij een toeristisch plaatsje Mayen uit.

Vertrokken dus met de auto richting Mayen. Het was ongeveer een ritje van een half uur. Daar aangekomen parkeerde ik in de parkeergarage, iets dat mijn ouders ook graag doen als we op vakantie zijn. We kwamen uit op een zacht gezegd "dood stukje." Maar gelukkig zagen we verderop meer bedrijvigheid. Ik zag al snel een kasteeltje op de heuvel liggen.

We besloten om eerst de winkeltjes te gaan bekijken. Na wat gelopen te hebben kwamen we uit bij een klein torentje met jawel weer een wenteltrap. Het hek stond open. Eerst twijfelden of we wel naar binnen mochten, maar nergens stond een verbod dus we liepen omhoog. Eenmaal boven vervolgde de weg zich over een muur met een zeer laag plafond, Jorrit moest dan ook bukken de gehele weg.

De weg kwam uit in de tuinen bij het kasteeltje. Doordat het kasteel op een heuvel ligt hadden we gelijk een mooi uitzicht over Mayen. Na wat foto's te hebben gemaakt besloten we om terug te gaan naar de auto. Onderweg zocht ik weer een ander plaatsje op internet en kwam uit op Koblenz, weer een half uurtje rijden.

Koblenz is een echte stad. We parkeerden weer in een garage en kwamen uit in een soort Zuidplein, een groot overdekt winkelcentrum. 3 verdiepingen groot, poe he.. Toen we alle etages hadden gehad liepen we naar buiten waar nog meer winkels zaten. Man wat was het daar groot, deed me echt denken aan Rotterdam. Na vele winkeltjes gezien te hebben (helaas geen toeristische) besloten we om weer naar huis te gaan.

Helaas echter was het tegen file tijd toen we weer richting het park reden. Gelukkig hadden we al besloten om vanavond weer bij dat restaurantje op het park te gaan eten. Om onze vakantie gezellig en leuk af te sluiten. Na iets van een uur kwamen we eindelijk op het park aan. We legden onze spullen weg en liepen naar het restaurant. Helaas leek het wel of de rest van het park hetzelfde idee had, want het was echt heel erg druk. Gelukkig hebben we toch heerlijk kunnen eten.

Vanavond gaan we de meeste spullen inpakken, voor zover mogelijk. Morgen is het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Doordat dit een reisdag is en er niet veel gaat gebeuren, zal dit mijn laatste blog van de vakantie zijn.

Bedankt weer voor het lezen en wie weet tot een volgende keer!

• 09 Augustus 2019 - 15:44

Mama:

He Bi, leuk dat jullie al die dingen hebben kunnen doen die je wilde doen. Helaas zit de vakantie er voor jullie weer op, maar je kan terugkijken op een leuke midweek in de Eifel.
    Dikke kus Mam

• 09 Augustus 2019 - 15:58

Andere Mama:

Hier schreef ik dus ook iets maar kennelijk niet verzonden