Dag acht - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu Dag acht - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu

Dag acht

Blijf op de hoogte en volg Bianca

15 Maart 2013 | Spanje, Arona

Vandaag dus op de freebird one. Ik was benieuwd of de Belg Hilde me nog zou herkennen.

De wekker ging vandaag dus om kwart over 7. 8 uur zou de auto gaan rijden, dus ik moest optijd wakker worden. "Evers staat op- De wekker gaat af" hoorde ik toen ik wakker werd en ik zette mijn wekker/mobiel uit. Na wat kiwi's naar binnen te hebben geschoven kwam Sarah, onze "baas" van het huis, en ze rukte de voordeur (die dus niet met een sleutel op slot zit) open. Ik rende zo snel ik kon naar de barakken om daar rijkelijk te gaan plassen. Toen ik klaar was, stond de auto al klaar om weg te gaan. Ik pakte mijn tas en stapte in.

Bij het café "Café Victoria" nam ik een verse jus en een croisant. Het was pas half 9 maar de boot zou pas om 10 uur gaan varen. Niet veel later kwamen 2 andere meiden die vandaag op de Eden zouden gaan.
Rond een uur of half 10 gingen ik, Becky en Emma (allebij engels) afrekenen en liepen we richting de boot.

Bij het instappen van de boot stond Hilde vooraan. Ik deed mijn zonnebril af en keek haar recht aan. Je zag gelijk haar uitdrukking veranderen en ze zei "Zo dat is lang geleden zeg." Dus ik "ken je me nog?" "Ja natuurlijk, hoe is het?" "Ja goed." Daarna ben ik gaan zitten op onze vaste plek. Wonderbaarlijk herkende de crew mij ook nog en Teddy (weet zijn echte naam niet) herkende me helaas niet maar hij was er nog steeds. Ik noem hem zo, omdat hij vaak knuffels geeft, geweldige man.

Nadat we de haven waren uitgevaren gingen we richting de zee. Al snel kwamen we wat tegen maar ik hoorde pas wat het was toen ik op het dek stond. Atlantic Spotted Dolphins, dat zijn kleine dolfijnen die maar 3 maanden per jaar hier in Tenerife voorkomen. Wat een geluk had ik weer! De vorige keer kwam ik ze ook tegen alleen toen had ik wat wazige foto's en nu was ik dus van plan om zowieso betere te maken. Het leek wel alsof ze het hadden gehoord want ze sprongen keer op keer uit het water en ook het water was super helder. Ik heb veel mooie foto's kunnen maken, maar ook filmjes uiteraard. Want ik werk nu wel bij de AWF, het is en blijft ook nog een beetje mijn vakantie.

Na 20 minuten vond de kapitein het wel genoeg en wilde hij weg varen. Blijkbaar waren de dolfijnen het daar niet mee eens, want ze zwommen achter ons aan en lieten hun springkunsten weer zien. Dus bleven we weer dobberen en genieten van het spektakel. Uiteindelijk kwamen ze na een lange tijd niet meer terug en vaarden we weg. Verderop kwamen we ook nog een paar Pilot Whales tegen, maar dat was niet zo spectaculair als de ASD. De 3 uren vlogen voorbij en de kapitein draaide het schip terug naar de haven.

Daar kregen we weer nieuwe gasten die nu een trip van 4½ uur mee gingen maken. Onderweg kwamen we weer dezelfde groep van de ASD tegen. Ook daar weer een paar foto's van kunnen maken. Later kwamen we ook een mix van PW en ASD tegen, ook erg leuk om te zien. De ASD waren net ADHD en de PW waren gewoon lekker aan het relaxen xD. Maar goed, na die interactions vaarden we naar de Masca Bay. Een stukje "strand" bij Los Gigantes. Daar gooiden we het anker uit zodat de mensen konden gaan zwemmen. De muziek ging ook harder en ik en Becky waren aan het dansen met de kapitein en Teddy. Zoals de vorige keer weer een gezellige middag.

Na het zwemmen gingen we weer terug naar Puerto Colon. Die reis duurde bijna 2 uur. Ik had echt enorme honger, want ze serveerden daar paiella met brood, iets wat ik dus niet lus, en ik had het laatste stukje brood, dus dat was mijn eten. Eindelijk kwamen we in Puerto Colon aan en legden we het schip vast. De gasten gingen van boord en het was tijd voor ons om mee te helpen met schoonmaken. Teddy zette de muziek weer harder en al dansend maakten we alles schoon. Toen we klaar waren kregen we nog wat flessen met drinken mee.

Terug in het café hoefden we gelukkig niet lang te wachten op onze pick up. Weer terug in het huis gooide ik alles op mijn bed en ging ik snel kipworstjes met eieren klaar maken. Na 5 worstjes en 5 eieren zat ik vol en kwam ik weer terug in de kamer. Minca en vele anderen gingen uit in Arona, gewoon naar een bar. Ik had afgesproken met mijn moeder op skype dus niet veel later zat ik met haar op skype. Ik vroeg haar of ik Andy en Michelle (mijn cavia's) kon zien. Gelukkig wilde ze dat doen. Echt super dat ik ze weer kon zien! Zo heerlijk dat ik ze over een week weer in me armen kan sluiten. Na, ik denk, een uur lang skypen ging ik hier aan werken en daarna douchen. Na het douchen ging ik slapen zodat ik morgen fris en fruitig zal zijn voor Siam Park. Europees grootste waterpark :D

  • 15 Maart 2013 - 22:54

    Mama:

    Super leuk verhaal weer. Wat een geluk dat je die zeldzame Atlantic Spotted Dolphins hebt gezien en heb kunnen fotograferen. Zoals afgesproken, hebben we 1 uur en 8 min op Skype gezeten met elkaar. Hartstikke leuk dat dit allemaal mogelijk is. Zo zijn we toch een beetje bij elkaar. Zoals je hebt gezien, gaat het heel goed met Andy en Michelle. Ze komen niks tekort.
    Dikke kus en tot het volgend verhaal

    xxx Mam en Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arona

Tenerife

Vrijwilligerswerk doen bij de Atlantic Whale Foundation
www.whalenation.org

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dag veertien

20 Maart 2013

Dag dertien

19 Maart 2013

Dag twaalf

18 Maart 2013

Dag elf

17 Maart 2013

Dag tien
Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 6565

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: