Spectaculaire avond - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu Spectaculaire avond - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu

Spectaculaire avond

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

10 Maart 2019 | Verenigde Staten, Orlando

Vannacht ging dus de zomertijd hier in, i.p.v 6 uur hebben we nu 5 uur tijd verschil. Niet dat dat echt iets uit maakt want ik blijf gewoon trek hebben de hele dag door.

Vanmorgen stond ik op met het idee, laat ik eens een bad nemen. Ghis was er niet, waarschijnlijk bellen in de lobby of een wandeling maken dus ik had het rijk even alleen. Van thuis had ik een zakje bath cristals meegenomen. Die zat toen in de Rituals adventskalender.

Toen het bad vol was merkte ik op dat het water een blauwe gloed had. Ghis zei al eerder dat ze het water naar chloor vond smaken. Ghis was intussen terug gekomen en ik leegde het zakje van Rituals in het bad. Nou verwachte ik een schuimend effect.. maar helaas. Ach ja, dan maar het warme water in.

Nou daar lag ik dan als een walwis op het droge.. Wat een klein en ondiep bad zeg.. Ik warmde me benen en voeten eventjes op en besloot toen maar een douche te nemen. Tijdens het douchen kwam er water in me neus, hatsjoe! Jep, er zit chloor in het water, aangezien ik daar altijd van moet niezen.

Na die teleurstelling aten Ghis en ik ons ontbijtje en besloten erna nog een trip naar de Walmart te maken. Deze keer om de hele winkel te zien. We bestelden weer een uber en gingen onderweg. Onderweg wees ik Ghis op een winkel genaamd Gamestop. Gelijk werd ze dol enthousiast en wilde ze er zo snel mogelijk heen.

Eenmaal in de winkel leek ik niet meer te bestaan. Ze was zo enthousiast over de hele winkel. De man achter de kassa moest erg om haar lachen maar vond het super. Ik maakte snel een ommetje maar hield het al snel voor gezien, Ghis is hier toch echt de Gamert. Na wat wel een uur leek hield ik het voor gezien. Het leek me veilig genoeg om haar achter te laten, aangezien ze ogen te kort kwam en al snel een nieuwe gamevriend had gemaakt (de medewerker).

Ik vroeg hem of er nog meer winkeltjes in de buurt waren en hij wees mij op een One Dollar shop. Heerlijk, ik hou van zulke winkeltjes. Ik hoefde niet tegen Ghis te zeggen dat ze hier moest blijven, want volgens mij was ze al aan het nadenken om de boel daar over te nemen.

Ik verliet de winkel en ging op weg. Het winkeltje kan je een beetje vergelijken met de Action. Uiteraard zocht ik mij weer suf naar Candy Corn (Amerikaans snoep). Maar helaas schijnt dat een Halloween gebonden snoepje te zijn, zoals wij dat hebben met kruidnoten. Met alleen caramel M&M's verliet ik de winkel en ging terug naar Ghis. Hopelijk was ze niet flauwgevallen of zo want ze was zo druk geworden door die winkel.

Eenmaal binnen vond ik haar weer gezond en wel terug. Van de medewerker kreeg ze een adres voor een nog grotere Gamestop. De ogen van Ghis rolden uit hun kassen en ik kon alleen maar mijn hand tegen mijn hoofd slaan. "Dear lord, I will take a AED with me then" (Oh god, dan ik neem wel een AED met mij mee) was mijn antwoord waardoor de medewerker zich helemaal kapot lachte. Met moeite kon ik Ghis de winkel uit krijgen en we gingen weer op weg naar de Walmart.

Voor dat we de winkel binnen gingen, gingen we eerst nog even naar de MC. We bestelden nuggets en cheesy bacon fries. Man wat waren die lekker. Nadat we onze magen gevuld hadden gingen we de winkel binnen. Kolere wat is dat een grote winkel en ze hebben letterlijk alles. Het is een Albert Heijn, Gamma, C&A, Media Markt, Van Haren, Halffords en garage in 1... Ja echt mensen, ik stond er ook versteld van.

Na wat spulletjes te hebben ingeslagen, besloten we weer terug naar het hotel te gaan. Ons volgende activiteit was namelijk om naar Adventure Island te gaan om de lichtshow van Hogwarts bij te wonen. Bij de Universal Studios gingen we naar binnen (omdat ik dat shirt moest ruilen) en namen de Hogwarts Express om naar het kasteel te gaan.

Daar aangekomen moesten we wachten want ze lieten maar een bepaald aantal groep mensen op het plein. Wel zagen we iets van vuurwerk dus dat beloofde een mooie avond te worden. Uiteindelijk mochten we de hoek om lopen en kozen snel een goed plekje voor een mooi uitzicht. De show duurde iets van 5 min, maar wat was het mooi zeg hé. Prachtig.

Na de show wilde ik graag de ride binnen het kasteel nemen. Gelukkig was de wachttijd nu maar 20 min dus we besloten het erop te wagen, aangezien het park bijna ging sluiten. Binnen liepen we langs allerlei iconische dingen uit de boeken/films. Zoals het kantoor van Perkamentus, de sorteerhoed en nog veel meer. De rij begon bijna bij de ingang, dus we hoefden niet lang meer te wachten.

We stonden er echt net en ja hoor, we hoorden weer door de speakers dat er een kleine oponthoud was. Gaat lekker zou je zeggen. Maar gelukkig niet lang daarna begon de rij weer bewegen dus het zal inderdaad niet veel zijn geweest. De ride zelf was echt MAGISCH! Echt geweldig gewoon! Zo top en kicke! Je kan het een klein beetje vergelijken met de droomvlucht in de Efteling, maar dan veel spectaculairder en sneller. Wauw! Daar gaan we zeker nog een keer in, dat is zeker.

Na de ride kwamen we in het winkeltje uit. Oh oh oh oh.. echt als mijn creditcard een stem had.. Maar ja hé, we hebben er allebei hard voor gespaard dus waarom zouden we daar dan niet van kunnen genieten.
Allebei verlieten we de winkel met nieuwe aankopen en gingen op weg naar de uitgang.

Bij de bushaltes stond echt een enorme rij voor de resort hotels. Pff.. Gelukkig hadden we de laatste bus (anders hadden we nog langer moeten wachten) we werden wel als een stel sardientjes erin gepropt, maar ach we gingen terug naar het hotel.

Morgen nemen we een rustdagje want het wordt waarschijnlijk weer zo'n 30 graden. Lekker aan het zwembad liggen dus. Tot morgen!

  • 11 Maart 2019 - 06:28

    Mama:

    We lachen ons rot zoals je het allemaal verteld en zie het al helemaal voor me hahahaha. Via Whatsapp beeldbellen laat je ons óók meegenieten. En wat een heerlijk weer hebben jullie zeg. Béter dan in ons koude kikkerlandje brrrrr. Geniet maar lekker. Wij genieten met jullie mee
    Dikke kus Pap en Mam

  • 11 Maart 2019 - 06:50

    Tante Margo:

    Wij zitten helemaal mee te genieten, vooral oom Aad weet natuurlijk waar jij het over hebt met HP. Al jouw foto's moet je dat maar op n dvd zetten dan kan hij alles ook bekijken vanuit zijn makkelijke stoel. Haha, scheelt n eind vliegen. Lekker zwemmen vandaag. Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 6549

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: