Parade - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu Parade - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu

Parade

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

15 Maart 2019 | Verenigde Staten, Orlando

Wat een dag weer. We werden beide vroeg wakker en namen een ontbijtje van aardbeien. Ik had er ook nog ontbijtgranen bij (want sowieso de melk moet op)

Na het ontbijt namen we de bus naar de parken. Dit keer was het tijd om Island of Adventure te ontdekken. We hadden er tot nu toe alleen maar doorheen gelopen en toen was het avond (alles dicht). Stacie had mij de Hulk ride aangeraden, dus ik nam de rij voor single riders want Ghis wilde er liever niet in. Nou echt, wat een sensatie weer, geweldig! In die ride werd je dus afgeschoten, door allerlei loopings heen, top!

Toen ik me weer bij Ghis voegde liepen we het straatje met de Marvels helden in. Je weet wel, van Spiderman, Thor etc. Uiteraard was ik Ghis weer kwijt, want die zag zoveel leuks. Mij zegt het niet veel deze helden, Ghis is de kenner hierin.

We bezochten ieder winkeltje en liepen ook kort de arcade hal in. Daar zijn we weer snel uit gevlucht want we kwamen games tegen waar we beiden verslaaft aan kunnen raken. We liepen verder het park door. Onderweg liepen we door Jurassic Park heen, heel mooi allemaal. Bij een restaurantje besloten we een burger te gaan eten. Ja ja de eerste burger sinds we in USA zijn, best beschamend als je je bedenkt dat we weer bijna naar huis gaan.

We namen beide een chickenburger met frietjes. De saus die ik erbij kreeg ga ik zeker te weten opzoeken in de Wallmart, het was Honey Dijon, zo ontzettend lekker. Nadat we weer een gevulde maag hadden liepen we door naar Hogsmeade. Uiteraard gingen we gauw het kasteel in voor de ride. Die blijft zo gaaf. Hopelijk kunnen we die morgen ook nog doen.

Na de ride liepen we rustig aan naar de trein. Het was echt zo warm.. Volgens Ghis der telefoon was het zelfs 30 graden! En dan te bedenken dat het in NL veeeeeel kouder was. Na na na na na naaaaa!

Eenmaal weer aangekomen in het andere park liepen we meteen naar Diagon Alley. Gringotts bank was ook een zeer aan te raden ride volgens Stacie, dus daar wilde ik ook nog sowieso in. De wachtrij was niet heel lang, maar toch besloten we om de single riders te nemen, die gaat toch iets sneller.

Jemig wat was deze ride tof! Echt super! Het is een soort ride waar je een 3D bril op moet zetten. Tijdens de ride zagen we ook de echte acteurs opnieuw in hun HP character. Dat maakte het plaatje toch wel echt af. Het deed me denken aan die Zweinstein ride, daar zie je ook de acteurs van Ron en Harry.

Na de ride besloten we nog een keer te gaan. Dus als een stel hyperactieve tieners renden we weer de single riders lijn in. Gelukkig waren we weer snel aan de beurt, want de normale rij was opgelopen tot 60 min wachttijd. Na de ride begon het al laat te worden dus we gingen naar het begin van het park.

Maar goed dat we dat deden, want de parade stond op het punt om te beginnen. We besloten te blijven kijken want we hadden dit nog niet eerder gezien. Nou en wat was het geweldig! De parade begon met politiemotors en daarna kwamen heel veel praalwagens en dansers. De mensen in de praalwagens gooiden ons kralenkettingen toe in allerlei verschillende kleuren. Ik heb helaas niet geteld hoeveel praalwagens het waren, maar ze zagen er zo prachtig uit. De laatste was de langste, een grote krokodil.

Na de parade had ik 16 kettingen gevangen en Ghis 17. Toch weer een leuk aandenken voor thuis. Onze voeten begonnen het te begeven en we liepen snel naar het pick up point van het andere park om onze spulletjes op te halen.

Eenmaal terug bij het ophaalpunt voor de bussen waren we de laatste die instapten. Ook deze bus was weer erg vol. Het voordeel was nu wel dat we snel uit konden stappen omdat we dicht bij de deur stonden. Terug in het hotel liep ik naar de lobby om te vragen naar onze checkout tijd a.s zondag. Een enorme rij, dus Ghis besloot alvast naar boven te gaan en een douche te nemen.

Ghis ging daarna nog even naar beneden om wat te eten te halen, niet veel want we hadden niet zoveel honger. Ik nam daarna nog een verfrissende douche.

De planning voor morgen is dat we in de ochtend naar Volcano Bay gaan, voor een paar glijbanen. Daarna voor de laatste keer naar de Walmart (ik wil die saus!) en Ghis wil ook nog gedag zeggen tegen die medewerker van Gamestop (Marshall). Later die avond willen we voor de laatste keer naar de parken. Laatste keer.. In het begin ging het heel langzaam maar zodra het einde nadert dan gaat het helaas te snel. Maar ja aan alles komt een einde. We hebben nog 1 dag en we proberen zoveel mogelijk te doen.
Tot morgen!

• 16 Maart 2019 - 07:35

Mama:

Wat een avontuur weer zeg, met als klap op de vuurpijl........de Parade. Gaaf dat jullie dat alsnog hebben meegemaakt. En wat je zegt......de laatste dagen gaan snel. Voor je het weet ben je weer in ons koude kikkerlandje terug waar het alleen maar stormt en regent. Geniet nog met volle teugen en blijf je belevenissen opschrijven.
    Dikke kus Pap en Mam