Regen? In Orlando? - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu Regen? In Orlando? - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu

Regen? In Orlando?

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

16 Maart 2019 | Verenigde Staten, Orlando

Onze laatste dag! Nouja eigenlijk morgen, maar vandaag hadden we nog de kans om alles te zien en te doen.

Die kans hebben we 100% aangegrepen. Toen we wakker werden namen we beiden een goed ontbijt. De melk die ik nog had rook niet echt lekker meer, dus heb ik er maar een beetje in me ontbijtgranen gebruikt.

Na ons ontbijtje was het tijd om Volcano Bay nog een bezoekje te brengen. Ik liet Ghis achter bij het strandje en ging zelf nog in een paar glijbanen. Toen ik terug kwam was het water bij het strandje helemaal verlaten. Ghis had het eerst niet door en vroeg de lifeguards (die daar massaal mensen stonden tegen te houden) wat er aan de hand was. Er bleek iemand ziek te zijn geworden in het water. Om er zeker van te zijn dat het niet hun water is, sloten ze alles af om het water te checken. Ik had alle glijbanen gedaan die ik wilde doen dus we besloten om terug te gaan naar het hotel.

In het hotel kleedde we ons om en namen een Uber naar Walmart en Gamestop. Ghis wilde voor de laatste keer Marshall gedag zeggen. We vonden hem in zijn auto. Hij had nog 30 min voordat hij moest beginnen en zat z'n lunch te eten. We zeiden hem uitgebreid gedag en liepen naar de Walmart.

Zeker ik had een missie, die saus van gister vinden. Uiteindelijk vond ik een flesje die kwa kleur leek op die saus. Verder hadden we niet veel nodig dus sloten we ons uitje bij de MC af.

Een uber bracht ons weer terug bij het hotel. Daar maakten we ons weer klaar om naar de parken te gaan, voor de laatste keer...
De bus kwam snel en daar gingen we, voor de laatste keer richting de parken. Het was er erg druk, tja zaterdag he. Ghis wilde eerst nog naar het Hardrock Cafe. Daar vond ik een cadeautje voor Kev en Ghis had ook nog iets gevonden. Daarna gingen we de studio's in, meteen door naar Diagon Alley. We kozen weer voor de single rider lijn bij Gringotts en waren snel aan de beurt.

Buiten Diagon Alley namen we de Hogwarts train van Kings Cross Station. Aangekomen in Hogsmeade liepen we het winkelstraatje in. We zagen al dat de wolken zich hadden verzameld. Ook was het wat kouder geworden. Onder een afdak besloten we wat te snacken en drinken. Niet veel later begon het dus te regenen.. Ja echt waar, regen in Orlando! De Orlanders pakten meteen hun regen capes en paraplu's. Maar Ghis en ik als echte Dutchgirls liepen gewoon door de regen verder. In NL is het de normaalste zaak maar hier zijn ze het totaal niet gewend.

Het was ook meer miezer, dus prima te doen vonden wij. We gingen in de Hippogriff ride, de rij was mede door de regen een stuk minder geworden. Daarna was het tijd voor de Zweinstein ride. Dit keer kozen we samen voor de single riders. We hadden het nu we gezien binnen. Het duurde wel wat lang maar uiteindelijk was het wachten weer dubbel en dwars waard. Die ride ga ik zo verschrikkelijk missen.

We liepen voor de laatste keer Zweinstein uit.. Het was al donker en de lichtshow zou over een paar minuten beginnen. Maar we besloten om toch de trein terug te nemen en onze dag af te sluiten in de studio's. In het souvenirwinkeltje kochten we nog de echte chocokikkers voor thuis en daarna verlieten we het park, voor het laatst...

We liepen met de grote stroom mee richting de uitgang van CityWalk. Aangekomen bij de transferbussen hadden we geluk. We konden meteen mee met de eerste bus. Aangekomen in het hotel ging Ghis worstjes met bladerdeeg beneden warm maken. Ik nam in de tussentijd een warme douche. Ook voor het laatst, wat ga ik die douche missen. Deze heeft tenminste wel waterkracht. Vanavond dus voor de laatste keer in ons heerlijke bed slapen. Ook dit bed ga ik missen, echt heerlijk ligt tie. Mijn koffer heb ik zo goed als ingepakt, alleen de laatste spulletjes moeten er nog in.

Ik weet niet zeker of ik hierna nog een blog ga schrijven maar 1 ding kan ik nu al vertellen. Dit was een droom die uit is gekomen. Jaren lang gespaard en dan nu eindelijk mijn droom waarheid zien worden, nou dat is echte magie. Deze reis ga ik zeker niet vergeten. Het is er 1 waar ik nog vele malen op zal terug kijken.

  • 18 Maart 2019 - 16:11

    Mama:

    Hoi Bianca, fijn dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. We gaan je blog missen. Goeie thuisreis
    Dikke kus Pap en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6592

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: