Rustig acclimatiseren - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu Rustig acclimatiseren - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Bianca - WaarBenJij.nu

Rustig acclimatiseren

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

08 Maart 2019 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag was echt zo'n dag om lekker niks te doen, vakantie dus. Het was dan ook heerlijk weer.

Sowieso werd ik al vroeg wakker, zo rond 6:15. Ghis was de hort op (was aan het beeld belle met der ma). Uiteindelijk klom ik ook uit bed. Het was nog steeds donker buiten. Ik besloot om wat te gaan eten. Vanuit NL had ik kleine doosjes met ontbijtgranen meegenomen. Tja, als je daar al op kan besparen, waarom niet? Eens een Nederlander altijd een Nederlander.

Afijn ik deed de koelkast open en ontdekte helaas dat die "warm" was vanbinnen. Thermostaat verrot.. Pff ook dat nog. Toch maar wat gegeten en verder wakker geworden. Ghis kwam weer terug en viel eigenlijk best weer snel in slaap. Zelf besloot ik de douche maar eens uit te proberen. Heerlijk zo'n krachtige water straal. Die is bij mij thuis ver te zoeken.. Leuk hè gestapeld wonen. Na die heerlijke douche besloot ik FB bij te werken kwa foto's. Mevrouw lag nog steeds te meuren dus ik liet een briefje achter dat ik naar de lobby was voor die koelkast.

Onderweg liep ik de giftshop van Universal Studios in. Nou.. had ik dat maar niet gedaan. Al die HP spullen! Zo gaaf! Sowieso hebben ze me kerstbal met Zweinstein die ik al zo graag wilde hebben. Ik kon hem wel via internet bestellen maar dan zou ik super duur uitkomen met de importkosten. Dan maar wachten en hem voorzichtig in me koffer mee terug nemen. Ik keek me ogen uit en maakte in mijn hoofd een denkbeeldig lijstje met wat ik allemaal wilde hebben. Al snel kwam ik op het feit dat ik beter de hele winkel kon kopen.. Ahum..

Nadat ik mij weg had getrokken uit het winkeltje liep ik naar de lobby en vertelde ons probleem. De dame stelde voor om gelijk een monteur te sturen. Prima uiteraard, maar dan moest ik weer snel terug naar de kamer want madame lag uiteraard nog te slapen.

Toen ik weer terug naar onze kamer liep, waren de dames en heren van het schoonmaakteam al weer druk aan het werk. Ja, dat gaat ook door natuurlijk. Terug op de kamer riep ik Ghis wakker, gelukkig ging dat makkelijk. Na een minuut of 10 kwam de monteur met een gloed nieuwe koelkast en binnen mum van tijd stonden onze spulletjes in een heerlijk gekoelde koelkast.

We zijn nog even op de kamer gebleven en besloten toen om onze bikini's aan te trekken en bij het zwembad te gaan zitten. We kozen het zwembad met de waterglijbaan en streken neer op de veelal bedjes die er stonden. Ik uiteraard zo goed mogelijk onder de parasol, want 5 min of langer in de zon en ik ben al verbrand. We smeerden ons in (50+ baby) en ik besloot daarna het zwembad in te gaan. Och wat was dat water goed verwarmd zeg. Heerlijk. Dat was echt een aangename verrassing. Ik bleef er niet lang in want ik voelde de zon op mijn huid branden dus ik liep weer snel terug naar Ghis.

Doordat mijn biologische wekker toch nog op NL tijd staat kreeg ik al snel trek dus ik haalde voor ons een patatje. Tijdens het eten kwam er nog een eekhoorn buurten. Blijkbaar zat hij er vaker, want hij was niet echt bang voor mensen.

De zon draaide en we kozen een ander plekje zodat ik weer volledig in de schaduw kon zitten. We knoopten nog een leuk gesprekje aan met 2 Amerikaanse zussen. 1 van hen had een NLse man, ze probeerde iets in het Nederlands te zeggen maar het klonk meer Duits. Ach kan gebeuren, Nederlands schijnt ook een moeilijke taal te zijn voor buitenlanders.

Ghis had een kaartspel meegenomen, dus speelden we een paar potjes voordat we weer terug naar de kamer gingen. Eenmaal terug op de kamer kleedden we ons om, Ghis was intussen een klein beetje verbrandt (en ze had niet eens zoveel in de zon gelegen ook vanwege haar lichte huid.) Daarna besloten we te gaan eten in het restaurant.

Best hoge prijzen, maar ach je bent op vakantie. Thuis doen we weer normaal zal ik maar zeggen. We kozen allebei een pizza. Ja ik weet het, ik ben totaal geen fan ervan maar deze was zeer goed te doen. Terug op de kamer besloten we een plan voor morgen te maken. Morgen staat dus als eerste Universal Studios op het programma en zondag Adventure Island. Het HP gebeuren is namelijk verdeeld over 2 verschillende parken. Gelukkig zitten ze wel naast elkaar dus we hoeven niet ver te reizen.

Nou dat was het dan weer voor vandaag. Ghis ligt allang in dromenland dus ik ga haar zo achterna.
Bedankt weer voor het lezen en tot morgen!

  • 09 Maart 2019 - 05:34

    Mama:

    Hoi Bi. Wat heb je weer een superleuk stuk geschreven. En wat een lekker weer bij jullie. Lekker chillen aan het zwembad. We genieten met jullie mee.
    Dikke kus pap en mam

  • 10 Maart 2019 - 10:18

    Kelly:

    Heeyheey, op downtown orlando,international drive, stikt het van de de restaurantjes die vaak absoluut niet duur zijn. Oregenata is een goede aanrader. En vanaf universal goed te lopen. :) have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6603

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: