De tweede dag - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu De tweede dag - Reisverslag uit Arona, Spanje van Bianca - WaarBenJij.nu

De tweede dag

Blijf op de hoogte en volg Bianca

09 Maart 2013 | Spanje, Arona

De tweede dag.. In ieder geval heb ik gister heerlijk kunnen slapen. Volgens Mariëtte en Minca snurkte ik hard, dus dat was een goed teken.

Ik stond vroeg op en ging opzoek naar eten. Niet veel later stond Mariëtte ook op. Minca was al weg, want die had vandaag haar trydive. Rond 12en vertrokken Mariëtte en ik richting de bus. Vandaag zouden we naar Puerto Colon gaan. Na de busreis liepen we omlaag naar het toeristen gedeelten, direct naar Royal Beach. Daar heb ik een small English Breakfast gegeten, bacon, witte bonen in tomatensaus, 2 spiegeleieren en toast. Niet veel later kwam Minca erbij zitten en vertelde over haar eerste ervaring met duiken. Na het eten liepen we weer richting het strand en de andere winkeltjes.

Mariëtte had een kortingsbon voor 2 personen bij de Fish Spa. Ja jullie lezen het goed, zo'n spa waar visjes aan je voeten gaan zitten knagen die je dode huidcellen enzo weg halen. Dus ik ging met me voeten in die bak met water en haalde hem er meteen weer uit. Wat een gekriebel was dat zeg, haha! In het begin moest ik echt wennen, want niet alle vissen waren netjes, sommige hadden volgens mij ook kleine tandjes. Hoewel er een enorme veelheid bij Mariëtte zwommen, bleven ze bij mij weg. Niet zo gek als je bedenkt dat ik de visjes steeds weg schopte, omdat ze kriebelden xD. Ook was het zo dat Mariëtte veel drogere voeten had dan ik. Gelukkig heeft Minca er een filmpje van kunnen maken en echt ik lag echt in een deuk toen ik mezelf terug zag, haha!

Na de FootFish, gingen Minca en Mariëtte bakken aan het strand. Zoals de meesten misschien wel weten ben ik echt geen strand hanger. Dus ik liep wat rond, opzoek naar hetgeen wat ik 2½ jaar geleden had gezien maar niet gekocht. Onderzetters met cavia's erop. Na lang zoeken vond ik uiteindelijk de winkel weer. Ze verkochten inderdaad de onderzetters maar niet die van de cavia's. Helaas. Gelukkig hadden ze wel een beker met een cavia, dus die nam ik snel mee.

Na die aankoop liep ik nog wat rond en besloot uiteindelijk terug te keren naar de meiden. Die lagen al languit op hun handdoeken te bakken. Toen heb ik ook me handdoek maar gepakt en ben ook gaan liggen. Wat ik al verwachte gebeurde ook, me benen raakten lichtelijk verbrand. Ik kreeg nog wat zonnebrandcrème van Minca maar het kwaad was al geschied. Dus gingen we maar weg, het was inmiddels al weer 5 uur (6 uur NL tijd).

We liepen nog een rondje en besloten daarna naar een nieuwe Nederlandse bar te gaan, Waarom Niet?. Ja echt, zo heet die bar. Heerlijk om Nederlandse gerechten op de menu kaart te zien staan. We bestelden als voorafje een 12 delige borrelmix. Voor als hoofdmenu bestelde ik een schotel met een frikandel, kroket en frietjes. Heeeeerlijk! In de bar hadden ze Eredivisie Live, dus we keken met een groot aantal mannen mee naar de wedstrijd SC Heerenveen - PSV. En net als thuis moest ik niet schrikken van de reacties. Op sommige momenten liet ik echt wat eten terug op me bord vallen, omdat er weer gescoord werd. Afijn na het eten gingen we bij de supermarkt langs in Los Christianos.

Om 8 uur zou de laatste bus naar Arona gaan en gelukkig haalden we die met gemak. Thuis aangekomen had Minca zin om te gaan stappen. Ik ben totaal geen stapper dus ik bleef thuis. Mariëtte ook en stelde voor om Lord of the Rings The Fellowship of the Ring te kijken. Rond een uur of 11 vertrok Minca met een groep en gingen Mariëtte en ik de film kijken. Pas rond kwart over 2 (kwart over 3 NL) gingen we pas slapen. Ik was erg moe dus ik viel al snel in slaap.

  • 10 Maart 2013 - 18:17

    Mama:

    Haha, weer een leuk verslag zeg?! Heb het hele verhaal aan papa laten lezen en die zat, zoals altijd, te gniffelen. Jullie hebben lekker warm weer, maar vandaag was het bij ons maar 1 graad boven nul. Het gaat nog steeds prima met Andy en Michelle.

    Dikke knuf

  • 10 Maart 2013 - 20:13

    Monique:

    Leuke verhalen bi!! Zal het elke dag gaan volgen! Leuk hoor!! Xx je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Arona

Tenerife

Vrijwilligerswerk doen bij de Atlantic Whale Foundation
www.whalenation.org

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dag veertien

20 Maart 2013

Dag dertien

19 Maart 2013

Dag twaalf

18 Maart 2013

Dag elf

17 Maart 2013

Dag tien
Bianca

Actief sinds 09 Maart 2013
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 6585

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2019 - 09 Augustus 2019

Midweek Eifel, Duitsland

07 Maart 2019 - 17 Maart 2019

Orlando, Florida

08 Maart 2013 - 22 Maart 2013

Tenerife

Landen bezocht: